Sunday 29 July 2012

~Maafkanku Wahai HATI~




>>... Seringkali HATI bertanya tentang sesuatu yg tidak mampu dijawab Oleh AKAL. Hati sentiasa berkata TIDAK tanpa akal yg mengiringi. Langkah yg tidak seiring itu menyebabkan hati memberOntak. Bila hati memberOntak, maka pujuklah hatimu. 

Bagaimana mahu memujuk hati??? Mengapa perlu memujuk??? Bila harus memujuk???. PersOalan itu akan terjawab bila kita tahu ke mana hati merajuk???... 

Bila hati merajuk atau berduka disebabkan Oleh manusia, maka seelOk-elOknya bentuklah hatimu semula dan serahkannya hanya pada ALLAH... tiada manusia yang mampu merawat hatimu sebagaimana PENCIPTA mu. 

Kehidupan manusia memang tidak akan ada kemanisannya kalau tidak diuji. Kerana kehidupan adalah suatu ujian yang telah ALLAH swt rancangankan disepanjang perjalanan manusia. Tapi yang pasti setiap perancangan ALLAH, ada hikmah yang tersirat disebaliknya... "Manusia merancang dengan CITA-CITA, tapi ALLAH merancang dengan CINTA-NYA"... dan perancangan ALLAH, InsyaALLAH adalah yang terbaik.

ku mOhOn Ya ALLAH, mudah-mudahan kedukaan di HATI ini akan terubat, & pimpinilah hambaMU ini supaya memperOlehi HATI yang kuat dalam menempuh hari-hari yang mendatang... amin... ^___^

No comments:

Post a Comment